Оголошення кафедри маркетингу
АНГЛОМОВНИЙ ПРОЕКТ ЗА НАПРЯМОМ ПІДГОТОВКИ «МАРКЕТИНГ»
Вперше на Факультеті економіки та підприємництва відкривається набір на навчання англійською мовою за напрямом підготовки «Маркетинг».
В процесі навчання передбачено поглиблене вивчення англійською мовою наступних дисциплін: поведінка споживача, маркетинг послуг, маркетинг промислового підприємства, маркетингова товарна політика, маркетингове ціноутворення, маркетингові дослідження, маркетингові комунікації, товарознавство, маркетинговий аудит, міжнародний маркетинг, основи маркетингу на транспорті, інфраструктура товарного ринку, основи рекламної діяльності, мерчандайзинг, методи керування трудовими процесами, організація маркетингової служби, управління продуктом.
Після закінчення навчання англійською мовою за напрямом «Маркетинг» випускники мають більш широкі можливості працевлаштування на підприємствах різних напрямів діяльності: виробничих, комерційних, фінансових, сфери послуг (насамперед, у іноземних компаніях) фахівцями з дослідження ринків, маркетинговими аналітиками, спеціалістами з консалтингу, product менеджерами, brand менеджерами, PR менеджерами, менеджерами рекламних та BTL агенцій, копірайтерами, мерчендайзерами, торговими представниками.
Дисципліни кафедри маркетингу
- «Основи маркетингу»
- «Авіаційний маркетинг»
- «Вступ до спеціальності»
- «Маркетинг»
- «Маркетингові комунікації»
- «Основи маркетингу на транспорті»
- «Інфраструктура товарного ринку»
- «Маркетинг послуг»
- «Маркетингові комунікації»
- «Основи рекламної діяльності»
- «Маркетинг промислового підприємства
- «Маркетингова товарна політика»
- «Маркетингове ціноутворення»
- «Маркетинговий аудит»
- «Маркетингові дослідження»
- «Методи керування трудовими процесами»
- «Міжнародний маркетинг»
- «Мерчандайзинг»
- «Організація маркетингової служби»
- «Системний аналіз»
- «Товарознавство»
- «Банківський маркетинг»
- «Електронний маркетинг»
- «Комерційна діяльність посередницьких під-тв»
- «Маркетингова політика розподілу»
- «Поведінка споживачів»
- «Управління продуктом»
- «Соціальна відповідальність»
- «Бренд-менеджмент»
- «Стандартизація і сертифікація продуктів та послуг»
- «Маркетинговий менеджмент»
- «Методологія наукових досліджень»
- «Поведінка споживачів II»
- «Маркетинг відносин»
- «Логістичний менеджмент»
- «Паблік рилейшнз»
- «Моделювання маркетингових процесів та рішень»
- «Рекламний менеджмент»
- «Стратегічний маркетинг»
- «Товарна інноваційна політика»
- «Управління продажами та клієнтським сервісом»
Наукові роботи кафедри маркетингу
Наукова робота кафедри є невід’ємною складовою навчального процесу. Працюючи над дисертаційними роботами, науковими статтями, готуючись до виступу на конференціях, викладачі підвищують свій науковий потенціал, вдосконалюють знання, підвищують рівень викладацької майстерності, засвоюють новітні інтерактивні технології викладання спеціальних дисциплін, що дає змогу більш чітко та послідовно викладати лекційний та практичний матеріал.
На кафедрі проводиться значна робота по вихованню майбутніх фахівців, розвитку духовних і моральних якостей здобувачів, впевненості у майбутньому. Особливості діяльності кафедри насамперед полягають у науково-дослідній роботі.
Кафедра маркетингу здійснює наукову роботу за такими основними напрямами:
- виконання держбюджетних науково-дослідних робіт:
- «Теоретико-методологічне забезпечення формування впливу соціальних мереж на просування в комплексі електронного маркетингу» (№ 0122U200385)
Науковий керівник: Ярмолюк О.Я., к.е.н., доцент
Відповідальні виконавці: Борисенко О.С., к.е.н., доцент, Фісун Ю.В., к.е.н.
Термін виконання: 04.2022-12.2023;
- «Розвиток теорії та методології інноваційних маркетингових технологій в глобальному цифровому просторі» (№ 0121U113150)
Науковий керівник: Князєва Т.В., д.е.н., доцент
Відповідальні виконавці: Шевченко А.В., к.е.н., доцент, Полоус О.В., д.е.н., доцент.
Термін виконання: 10.2021-06.2023;
- «Інструментарій маркетингового забезпечення розвитку концепції зеленої економіки» (№ 0120U100123)
Науковий керівник: Смерічевський С.Ф., д.е.н., професор.
Відповідальний виконавець: Радченко Г.А., к.е.н., доцент.
Термін виконання: 01.2020-12.2022;
- «Маркетингове забезпечення управління розвитком території в умовах євроінтеграційних процесів» (№ 0119U103194)
Науковий керівник: Смерічевський С.Ф., д.е.н., професор.
Відповідальний виконавець: Сібрук В.Л., к.е.н., доцент.
Термін виконання: 10.2019-06.2021;
- «Розвиток теорії та методології інноваційного маркетингу на основі концепції холістичного маркетингу» (№ 0119U103672)
Науковий керівник: Смерічевський С.Ф., д.е.н., професор.
Відповідальні виконавці: Колесник М.В., к.е.н., доцент, Шевченко А.В., к.е.н., доцент.
Термін виконання: 10.2019-06.2021;
- Інституційне забезпечення формування конкурентних стратегій підприємств на засадах соціально-відповідального маркетингу (№ 94/11.01.03)
Науковий керівник: Смерічевський С.Ф., д.е.н., професор.
Відповідальні виконавці: Колесник М.В., к.е.н., доцент, Сібрук В.Л., к.е.н., доцент.
Термін виконання: 10.2017–06.2019.
- Теоретико-методологічні основи розвитку маркетингу територій в умовах децентралізації управління (№ 24/11.01.03)
Науковий керівник: Смерічевський С.Ф., д.е.н., професор.
Відповідальні виконавці: Колесник М.В., к.е.н., доцент, Сібрук В.Л., к.е.н., доцент.
Термін виконання: 10.2017–06.2019.
- Забезпечення еколого-відповідального маркетингу в умовах децентралізації управління (№ 42/11.01.03)
Термін виконання: 09.2017–06.2019.
Науковий керівник: Князєва Т.В., д.е.н., доцент
Відповідальний виконавець: Князєва Т.В., д.е.н., доцент
- підготовка здобувачів вищої освіти за третім (освітньо-науковим) рівнем вищої освіти для здобуття наукового ступеня доктора філософії;
- видання монографій та наукових статей, підручників і навчальних посібників;
2021-2022 н.р. |
2020-2021 н.р. |
2019-2020 н.р. |
2018-2019 н.р. |
|
Кількість наукових публікацій (всього) |
105 |
101 |
85 |
57 |
- монографій |
9 |
12 |
7 |
4 |
- у виданнях, зареєстрованих у Scopus, Web of Science |
13 |
5 |
15 |
2 |
- у закордонних наукових виданнях, які входять в до міжнародних реферованих баз даних |
2 |
4 |
4 |
|
- у фахових виданнях України, які входять в до міжнародних реферованих баз даних |
17 |
19 |
18 |
|
- у фахових виданнях України, які НЕ входять в до міжнародних реферованих баз даних |
1 |
- |
4 |
22 |
- інші публікації (матеріали конференцій, семінарів, тощо) |
70 |
61 |
37 |
29 |
- участь викладачів кафедри у міжнародних, всеукраїнських та міжвузівських конференціях;
- наукова співпраця з провідними підприємствами та бюджетними установами;
- участь у міжнародних семінарах та стажування викладачів кафедри в провідних навчальних закладах України та за кордоном;
- залучення обдарованої студентської молоді до наукової роботи: публікації студентів у наукових збірниках (статті);
- участь студентів у конкурсах, олімпіадах, кейсах, тощо.
На кафедрі маркетингу, йдучи шляхом задоволення потреб студентів в прагненні до творчої наукової діяльності, працює науково-дослідний гурток «Управління розвитком інструментів маркетингу в умовах цифровізації», який має сформувати у молодих фахівців-маркетологів зацікавленість до творчих наукових досліджень, навчити володінню ефективними методами науково-дослідної роботи.
Самостійні творчі дослідження студентів лежать в основі пошукової діяльності науково-дослідної роботи, під керівництвом кваліфікованих доцентів та професорів кафедри, які допомагають здобувачам навчатися елементам науково-дослідницької діяльності та організовувати наукову творчість.
Завданнями науково-дослідної роботи студентів кафедри маркетингу є, насамперед, розвиток вмінь пошукової діяльності, творчого розв’язання наукових завдань, формування вмінь застосування методів наукових досліджень на практиці.
В рамках роботи науково-дослідного гуртка «Управління розвитком інструментів маркетингу в умовах цифровізації» здійснюється підготовка студентів до участі у наукових на навчальних заходах: конференціях, олімпіадах, різноманітних конкурсах студентських наукових робіт, рекламних конкурсах, конкурсах стартапів тощо. Протягом навчального року члени науково-дослідного гуртка залучаються до організації та участі в круглих столах, форумах, конференціях, конкурсах студентських наукових робіт, зустрічах з провідними фахівцями-практиками тощо.
Результати наукових досліджень проходять апробацію у вигляді публікацій в наукових збірниках, в публікаціях та доповідях на Міжнародних та Всеукраїнських науково-практичних конференціях.
Кафедра відповідає за фахове наукове видання «Проблеми системного підходу в економіці» (головний редактор – д.е.н., проф. Смерічевський С.Ф., публікується 4 рази на рік).
Література кафедри маркетингу
- Ламбен Жан-Жак, Стратегический маркетинг, Европейская перспектива Санкт-Петербург. Наука. 1996. - 589 с.
- Котлер Филип. Основы маркетинга. - М.:Росинтер. 1996. - 736 с.
- Друкер Питер. Рынок. Как выйти в лидеры. Практика и принципы Book Chamber International. 1992. - 200 с.
- Друкер Питер. Эффективное управление. М.:АСТ-Астраль. 2004. - 284 с.
- Герасимчук В.Г. Маркетинг: теорія і практика. - К.:Вища шк., 1994. - 327 с.
- Портер Майкл. Конкуренция. - М.: Вильямс. 1999. - 250 с.
- Березин И.С.Маркетинговий анализ. - М.:Эксмо, 2002. - 400 с.
- Гембл П., Стоун М.. Вудкок Н. Маркетинг взаимоотношений с потребителями. М.:ФАИР-ПРЕЕС, 2002. - 512 с.
- Хруцкий В.Е., Коренева И.В.Современный маркетинг М.:Финансы и статистика. 1999. - 528 с.
- Петровська С.В. Основи маркетингу, Конспект лекцій. К.:НАУ. 2О02. - 72 с.
Наукова роботи кафедри економічної теорії
Наукові дослідження
Колектив кафедри економічної теорії здійснює наукові дослідження за науково-дослідною темою «Теоретичні аспекти концепції економічної безпеки держави».
Зусилля професорсько-викладацького колективу зосереджені на дослідженні актуальних проблем економічної теорії та економічної політики; розробки основних напрямів адміністрування економічної безпеки; розвитку новітніх тенденцій адміністрування держфінмоніторингу країни та моніторингу авіаційного комплексу; теорії власності, виробничих відносин сталого розвитку та сучасних інноваційних стратегій; сучасних економічних теорій в транзитивній економіці; головних аспектів транзитивного розвитку держави; новітніх макроекономічних тенденцій розвитку України; основних шляхів удосконалення мегаекономічної системи в ракурсі євроатлантичної інтеграції; концепції розвитку підприємств авіаційного комплексу.
Результати науково-дослідної роботи викладачів кафедри публікуються в наукових монографіях, наукових статтях у провідних фахових вітчизняних та зарубіжних виданнях, у т.ч. які входять до міжнародних наукометричних баз даних Scopus, Web of Science, Index Copernicus, РИНЦ (E-Library) тощо.
Наукові школи
Провідними професорами кафедри економічної теорії сформовано визнані в Україні та за її межами потужні наукові школи. Зокрема, видатним українським вченим, д.е.н, професором В.О. Рибалкіним було засновано наукову школу з розробки методологічних проблем економічної науки, структури виробничих відносин, теорії власності і, зокрема, інтелектуальної власності як економічної основи постіндустріального інформаційного суспільства. Науковою школою проф. Рибалкіна В.О. розроблено оригінальну концепцію пофазної макро- і мікроструктури системи виробничих відносин суспільного відтворення.
Наукова школа, заснована відомим українським вченим-практиком, д.е.н., професором Засанським В.В. досліджує проблеми забезпечення економічної безпеки держави, боротьби з корупцією, запобігання злочинам у сфері роздержавлення та приватизації, детінізації економіки; забезпечення банківської безпеки; антикризовий менеджмент; методи протидії фінансовій злочинності, порушенням у банківській системі України, фінансовій системі України; механізми протидії тінізації ринку банківських послуг та цінних паперів.
Наукові конференції
Щороку колектив кафедри організовує та проводить на базі кафедри Всеукраїнську науково-практичну конференцію з актуальних проблем розвитку економічної думки та економічної теорії, забезпечення економічної безпеки держави та підприємств, формування та здійснення економічної політики. Традиційно в конференціях беруть участь видатні вітчизняні вчені-економісти, молоді науковці та студенти.
Викладачі кафедри також беруть активну участь у міжнародних симпозіумах, конгресах, наукових і науково-практичних конференціях та круглих столах провідних наукових установ та навчальних закладів України та за кордоном. Зокрема, к.е.н., доцент Жаворонков В.О. є постійним членом міжнародного програмного комітету Міжнародної наукової конференції «Engineering. Technologies. Education. Security» (Болгарія) та Міжнародної наукової конференції «Innovations» (Болгарія). Жаворонков В.О. входить до редколегії міжнародних наукових журналів «Innovations» та «Science. Business. Society» (Болгарія).
Наукова робота зі студентами
Кафедра економічної теорії проводить такі види наукової роботи, як залучення студентів до:
- участі в науковій конференції кафедри з публікацією тез доповіді в Збірнику матеріалів конференції;
- участі в І етапі студентської олімпіади з «Економічної теорії»;
- участі в роботі наукового гуртка кафедри «Історія економіки та економічної думки».
Спеціальності кафедри маркетингу
На кафедрі підготовка фахівців проводиться за освітніми рівнями бакалавр і магістр
Термін навчання:
- бакалавра - 4 роки;
- магістра - 1,5 рік;
Спеціальності кафедри маркетингу
Освітній ступінь «Бакалавр»
Галузь знань |
Спеціальність |
Освітньо-професійна програма (спеціалізація) |
||
Код |
Назва |
Код |
Назва |
|
07 |
Управління та адміністрування |
075 |
Маркетинг |
Маркетинг
Електронний маркетинг |
Освітній ступінь «Магістр»
Галузь знань |
Спеціальність |
Освітньо-професійна програма (спеціалізація) |
||
Код |
Назва |
Код |
Назва |
|
07 |
Управління та адміністрування |
075 |
Маркетинг |
Маркетинг
Міжнародний маркетинг |
Дисципліни кафедри економічної теорії
Кафедра економічної теорії проводить всі види навчальних занять зі студентами українською та англійською мовами (в рамках Проекту англомовної освіти Національного авіаційного університету).
«Економічна теорія» («Основи економічної теорії»)
Метою викладання дисципліни є: формування у студентів глибоких економічних знань, логіки сучасного економічного мислення і економічної культури, адекватних умовам ринкової економіки, навчання студентів базовим методам аналізу економічних процесів, вмінню приймати обґрунтовані рішення з приводу економічних проблем, пов’язаних з їх майбутньою професійною діяльністю.
Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: пізнання економічної теорії як науки, її предмету, методів та функцій; розкриття основного змісту сучасних шкіл економічної теорії; аналіз закономірностей розвитку ринкової економіки як основи функціонування різних сучасних господарських систем; розкриття закономірностей суспільного відтворення, загальноекономічної рівноваги, економічного зростання та циклічних коливань в економіці; сучасні процеси глобалізації світогосподарських зв'язків та шляхи вирішення загальноцивілізаційних проблем людства.
«Історія економіки та економічної думки»
Метою викладання навчальної дисципліни є: формування знань про історичний розвиток господарств та економічної думки світової цивілізації, розуміння поняття генезису та закономірностей функціонування економічних систем на основі поглибленого вивчення та творчого осмислення студентами основних етапів і напрямків розвитку економічних теорій, господарського досвіду минулих поколінь у різних країнах та в різні епохи. Історія економіки та економічної думки розкриває передумови та закономірності функціонування і розвитку світових економічних систем і економічної науки, систематизує економічні знання і дає їх аналіз.
Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: формування сучасного економічного мислення та світогляду студентів, забезпечення засвоєння ними знань і методів історичного аналізу економічних процесів.
«Сучасні економічні теорії в транзитивній економіці»
Метою вивчення навчальної дисципліни є: формування у студентів системного бачення економіки і соціальної сфери, логіки економічного мислення і економічної культури, адекватних умовам господарювання в сучасній транзитивній економіці, розкриття причинно-наслідкових взаємозв’язків, властивих сучасній економіці та соціальній сфері, навчання студентів методам аналізу сучасних економічних процесів. Усе це є необхідною умовою не лише фахового зростання, а й підвищення інтелектуального рівня студентів-магістрів, глибокого розуміння ними транзитивної економічної системи і механізмів її функціонування, вміння застосовувати і використовувати надбання економічної науки в господарській практиці.
Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: вивчення сучасних економічних теорій транзитивної економіки; розкриття соціально-економічної природи, особливостей функціонування і тенденцій розвитку транзитивної економіки; аналіз процесів роздержавлення і приватизації як основи транзитивної економіки; дослідження особливостей формування ринкової інфраструктури; вивчення процесів демонополізації та формування конкурентного середовища; дослідження економічних аспектів екологічної безпеки; аналіз трансформаційних процесів на ринку праці, виокремлення особливостей формування пропозиції робочої сили та попиту на неї в транзитивній економіці; розкриття ролі держави та специфіки проведення економічної політики в транзитивній економіці; дослідження місця транзитивних економік в сучасному міжнародному поділі праці та сучасних інтеграційних процесах.
Наукові роботи кафедри логістики
Кафедра логістики позиціонує себе як навчально-науковий комплекс, а тому приділяє значну увагу науковим дослідженням з наступних проблем:
- Логістизація національної економіки: стратегічні та освітньо-інноваційні імперативи
- інтеграційні процеси на повітряному транспорті;
- комерційна робота на повітряному транспорті;
- теоретичні і прикладні проблеми логістики;
- транспортна логістика (мультимодальна логістика);
- логістика транспортно-складських комплексів;
- логістичний інжиніринг бізнес-процесів підприємств;
- техніко-економічне обґрунтування створення логістичних центрів;
- управління ланцюгами поставок;
- логістичний консалтинг.
Кафедральна НДР за № держ.реєстрації 0116U006906, термін виконання: з 01.01.2015 р. по 30.12.2020 р. «Стратегія формування транспортно-логістичних кластерів в Україні»